Mesélői verseny szabályai és pontozása

Jelentkezési Határidő: Július 23 Vasárnap

Jelentkezés elküldése: a megirt modult küldd el az [email protected] email cimre!

Jelenleg tervezett maximális létszám: 5 mesélő, de ez függ a táborozók számától! Reálisan nézve 3-5 közt lesz az indulók száma, és a jelentkezés sorrendje dönt! De ne csüggedj: ha véletlenül lecsúsznál, egyrészt mindenképp tiéd az elsőség, ha valaki lemondja, másrészt meg prioritást élvezel a következő évi mesélői verseny jelentkezésénél!

A mesélői versenyen a mesélők egymással mérik össze tudásukat, pontozók előtt, előre megadott szabályok szerint. A kaland stílusa, rendszere bármi lehet, az asztali rpg keretein belül. 

A modulhoz iránymutató motívum legyen a „kezdetek”. Valahogy, valamilyen formában a modul témájában jelenjen meg a „kezdet, kezdetek” motívum.

A játékülésnek 8 órásnak kell lennie, maximum fél óra eltéréssel. Akár hosszabb, akár rövidebb lesz, +-fél óra eltérés után 10 percenként 1 pont levonás jár.  

A mesét 4-5 fő játékosnak kell lemesélni, akik sorsolással lesznek kiválasztva. Minden mesélő javasolhat magához két játékost.

A modult írásban kell leadni a szervezőknek, legkésőbb a tábor előtt egy hónappal. Aki a leadott modulon ezután még változtat, az pontlevonást kap. Aki nem adja le időben a modult, az nem indulhat.

A modulhoz a mesélőnek előre generált karaktereket kell hoznia, amit aztán a játékosainak kioszt. A játékosokkal történő előzetes egyeztetés (karakterek kiosztása, rendszer ismertetése, stb.) már pontozó jelenlétében kell, történjen. 

A pontozók óránként váltják egymást, minden pontozó 55 perc után indul a következő állomásra. A rendszerből adódik, hogy annyi pontozó kell, ahány mesélő lesz. Ha túl sok mesélő jelentkezik, a pontozók két csoportra oszlanak. 

A mesélői verseny pontozása a pontozók által történik. A pontozók egymást váltva, a játék folyamán végig figyelni és értékelni fogják a mesélő teljesítményét. Ez az értékelés öt kategória alapján fog történni. 

  1. Felkészültség
  2. Leírások plasztikussága
  3. NJK-k hitelessége és megszemélyesítése
  4. Dinamikusság
  5. Figyelem és figyelem megosztás

Minden kategóriában legfeljebb tíz pont érhető el. Minden pontozó külön pontozza a játékosokat, s a végén ezek az értékelések össze lesznek adva, s összegükből adódik a játékos teljes pontszáma. Aki a legtöbb pontot éri el ezen számítás alapján, az lesz a verseny győztese.

Az egyes kategóriák a következő szempontokat takarják.

  1. Felkészültség: a mesélő színesítő elemekkel (térkép, zene, figurák, bármi) készül, tökéletesen ismeri a modult és a rendszert, amiben mesél
  2. Leírások plasztikussága: a mesélő élményszerű, színes, hangulatos leírásokat alkalmaz, megragadja a játékosokat, bevonja a kalandba 
  3. NJK-k hitelessége és megszemélyesítése: a mesélő hitelesen és élményszerűen jeleníti meg az njk-kat, párbeszédeket 
  4. Dinamikusság: A mesélő figyel a kaland ritmusára, jól osztja be az idejét, ahol kell, lassít, ahol kell, gyorsít, nem ül le a játék, de nem is pörget át fontos részeket
  5. Figyelem és figyelem megosztás: a mesélő minden játékosra odafigyel, egyiket sem hanyagolja el, jól kezeli a problémákat, tudja kezelni a problémás játékosokat

Néhány különleges kritérium teljesítésével bónusz pontok szerezhetők. Ezeket a mesélők szabadon eldönthetik, beépítik e a kalandjukba, vállalásuk nem kötelező. Ezeket a kritériumokat előre összeállított csomagokban lehet felvenni. Minden csomag három elemből áll, melyek mindegyike +1 pontot ér a mesélő őszpontszámához, amennyiben teljesíti. Ha valamelyik elemet nem sikerül teljesíteni, 1 pont levonást kap. A mesélőnek már a kaland leadásakor jeleznie kell, ha valamelyik csomagot szeretné felvenni.

Bónusz csomagok:   

  1. Szociális csomag: Social Encounter 5+, NJK 7+, Combat/Social Encounter 3+
  2. Nyomozó csomag: Puzzle, Árulás, Menekülés/Üldözés
  3. Felfedező csomag: Harc az elemekkel, 5+ helyszín, Rajtaütés
  4. Hősies csomag: Visszatérő Ellenfél, Árulás, Menekülés/Üldözés
  5. Poirot csomag: NJK 7+, Puzzle, Social Encounter 5+
  6. Túlélő csomag: Harc az elemekkel, Menekülés/Üldözés, Combat encounter 5+

Az egyes elemek leírása:

Social Encounter 5+ : legyen a kalandban legalább 5 jelentős szociális probléma, kihívás, amit a játékosoknak meg kell oldaniuk

NJK 7+ : legyen a kalandban legalább 7 fontos, részletesen és jól kidolgozott, a történetben jelentőséggel bíró NJK

Combat/Social Encounter 3+ : legyen a kalandban legalább három olyan harci jelent, amit a játékosok jól felhasznált szociális technikákkal el tudnak kerülni, meg tudnak nyerni konkrét harc nélkül

Puzzle: legyen a kalandban legalább egy megoldandó rejtély, fejtörő, puzzle

Árulás: legyen a kalandban egy jelentős, drámai árulás, ahol az egyik fontos NJK a csapat ellen fordul

Menekülés/Üldözés: legyen a kalandban legalább egy fontos, a történet szempontjából lényeges üldözési jelenet, ahol a játékosokat üldözik, vagy ők üldöznek valakit

Harc az elemekkel: legyen a kalandban legalább egy jelentős, a történet szempontjából lényeges jelent, ahol a játékosok a túlélésért küzdenek a természetben, a természeti erőkkel szemben

5+ helyszín: legyen a kalandban legalább 5 különböző, részletesen kidolgozott, a történet szempontjából jelentős helyszín

Rajtaütés: legyen a kalandban egy jelentős, a történet szempontjából fontos rajtaütési jelenet, ahol a játékosok ütnek rajta valakin, vagy éppen fordítva, az ellenfél üt rajta a csapaton

Visszatérő ellenfél: legyen a kalandban egy olyan NJK, aki a történet szempontjából nagy jelentőséggel bír és többször is visszatér, hogy akadályozza a csapatot, keresztülhúzza a számításaikat, stb.

Combat encounter 5+: legyen a kalandban legalább 5, a történet szempontjából fontos, kidolgozott harci jelenet, kihívás, amivel a játékosoknak meg kell küzdeniük