

Alkotók Tábora 2023
PROGRAMKIÍRÁS
Játékosok Versenye
Játékosverseny pontozása
A játékosverseny pontozása a pontozók által történik. A pontozók egymást váltva, a játék folyamán végig figyelni és értékelni fogják a játékosok teljesítményét. Ez az értékelés négy kategória alapján fog történni.
- Kreativitás/Szemfülesség
- Karakterjáték/Beleélés
- Csapatjáték
- Színpadiasság
Minden kategóriában legfeljebb tíz pont érhető el. Minden pontozó külön pontozza a játékosokat, s a végén ezek az értékelések össze lesznek adva, s összegükből adódik a játékos teljes pontszáma. Aki a legtöbb pontot éri el ezen számítás alapján, az lesz a verseny győztese.
Az egyes kategóriák a következő szempontokat takarják.
- Kreativitás/Szemfülesség: a játékos odafigyel a játékra, jegyzetel, gondolkozik, ötletel, hatékonyan segíti a csapat előrehaladását
- Karakterjáték/Beleélés: a játékos tisztában van a karakterével és hitelesen meg is jeleníti, a saját tudását nem keveri össze a karakter tudásával, a karakterének megfelelően reagál és cselekszik
- Csapatjáték: a játékos odafigyel a többi játékosra, bevonja őket a játékba, nem akarja elvenni tőlük a játékot, nem viszi át a játékbeli ellentétet a valós életbe
- Színpadiasság: A játékos élményszerűen játszik, hangszínnel, gesztusokkal, szóhasználattal, stílussal is aláfesti a karakterét
A pontozók még egy külön kategóriát is figyelnek és értékelnek, ami a teljes csapatra vonatkozik, nem a játékosokra. Ez a „csapat pontszámot” fogja adni, s egy külön versenyt, a csapatok versenyét eredményezi. Minden pontozó külön pontozza a játékosokat, s a végén ezek az értékelések össze lesznek adva, s összegükből adódik a csapat teljes pontszáma. Amelyik csapat a legtöbb pontot éri el ezen számítás alapján, az lesz a verseny győztese.
A csapat pontszám a következő kritériumok alapján lesz értékelve.
Csapat pontszám: összhang, csapatjáték, hangulat, dinamika, csapatkoncepció
A mesélők egyik kategóriában sem pontoznak, ám tapasztalataikat, véleményüket a játék után a pontozókkal megosztják, egyeztetik, s a pontozók ezt is figyelembe veszik értékelésük során.
Mesélők Versenye
Mesélői verseny szabályai és pontozása
Jelentkezési Határidő: 2023. 07. 16. (Vasárnap) éjfél
Jelentkezés elküldése: regisztrálj itt https://forms.gle/Pk99XRY7nJYpDK8d8
Jelenleg tervezett maximális létszám: 5 mesélő, de ez függ a táborozók számától! Reálisan nézve 3-5 közt lesz az indulók száma, és a jelentkezés sorrendje dönt! De ne csüggedj: ha véletlenül lecsúsznál, egyrészt mindenképp tiéd az elsőség, ha valaki lemondja, másrészt meg prioritást élvezel a következő évi mesélői verseny jelentkezésénél!
A mesélői versenyen a mesélők egymással mérik össze tudásukat, pontozók előtt, előre megadott szabályok szerint. A kaland stílusa, rendszere bármi lehet, az asztali rpg keretein belül.
A modulhoz iránymutató motívum legyen a “Misztikum”. Valahogy, valamilyen formában a modul témájában jelenjen meg a “misztikum” vagy bármilyen “misztikus”. Hogy ez milyen formában, ezt a mesélő képzeletére bízzuk!
A játékülésnek 8 órásnak kell lennie, maximum fél óra eltéréssel. Akár hosszabb, akár rövidebb lesz, +-fél óra eltérés után 10 percenként 1 pont levonás jár.
A mesét 4-5 fő játékosnak kell lemesélni, akik sorsolással lesznek kiválasztva. Minden mesélő javasolhat magához két játékost.
Jelentkezéshez egy rövid formot kell kitölteni: https://forms.gle/Pk99XRY7nJYpDK8d8
Aki ezt a formot kitölti és elküldi, részt vehet a versenyen.
Bár idén a modult nem kötelező leadni a szervezőkek, a leírt modul továbbra is a pontozás részét képezi, így azok, akik adnak modult, több pontot szerezhetnek.
A modulhoz a mesélőnek előre generált karaktereket kell hoznia, amit aztán a játékosainak kioszt. A játékosokkal történő előzetes egyeztetés (karakterek kiosztása, rendszer ismertetése, stb.) már pontozó jelenlétében kell, történjen.
A pontozók óránként váltják egymást, minden pontozó 55 perc után indul a következő állomásra. A rendszerből adódik, hogy annyi pontozó kell, ahány mesélő lesz. Ha túl sok mesélő jelentkezik, a pontozók két csoportra oszlanak.
A mesélői verseny pontozása a pontozók által történik. A pontozók egymást váltva, a játék folyamán végig figyelni és értékelni fogják a mesélő teljesítményét. Ez az értékelés öt kategória alapján fog történni.
- Felkészültség
- Leírások plasztikussága
- NJK-k hitelessége és megszemélyesítése
- Dinamikusság
- Figyelem és figyelem megosztás
Minden kategóriában legfeljebb tíz pont érhető el. Minden pontozó külön pontozza a játékosokat, s a végén ezek az értékelések össze lesznek adva, s összegükből adódik a játékos teljes pontszáma. Aki a legtöbb pontot éri el ezen számítás alapján, az lesz a verseny győztese.
Az egyes kategóriák a következő szempontokat takarják.
- Felkészültség: a mesélő színesítő elemekkel (térkép, zene, figurák, bármi) készül, tökéletesen ismeri a modult és a rendszert, amiben mesél
- Leírások plasztikussága: a mesélő élményszerű, színes, hangulatos leírásokat alkalmaz, megragadja a játékosokat, bevonja a kalandba
- NJK-k hitelessége és megszemélyesítése: a mesélő hitelesen és élményszerűen jeleníti meg az njk-kat, párbeszédeket
- Dinamikusság: A mesélő figyel a kaland ritmusára, jól osztja be az idejét, ahol kell, lassít, ahol kell, gyorsít, nem ül le a játék, de nem is pörget át fontos részeket
- Figyelem és figyelem megosztás: a mesélő minden játékosra odafigyel, egyiket sem hanyagolja el, jól kezeli a problémákat, tudja kezelni a problémás játékosokat
Néhány különleges kritérium teljesítésével bónusz pontok szerezhetők. Ezeket a mesélők szabadon eldönthetik, beépítik e a kalandjukba, vállalásuk nem kötelező. Ezeket a kritériumokat előre összeállított csomagokban lehet felvenni. Minden csomag három elemből áll, melyek mindegyike +1 pontot ér a mesélő őszpontszámához, amennyiben teljesíti. Ha valamelyik elemet nem sikerül teljesíteni, 1 pont levonást kap. A mesélőnek már a kaland leadásakor jeleznie kell, ha valamelyik csomagot szeretné felvenni.
Bónusz csomagok:
- Szociális csomag: Social Encounter 5+, NJK 7+, Combat/Social Encounter 3+
- Nyomozó csomag: Puzzle, Árulás, Menekülés/Üldözés
- Felfedező csomag: Harc az elemekkel, 5+ helyszín, Rajtaütés
- Hősies csomag: Visszatérő Ellenfél, Árulás, Menekülés/Üldözés
- Poirot csomag: NJK 7+, Puzzle, Social Encounter 5+
- Túlélő csomag: Harc az elemekkel, Menekülés/Üldözés, Combat encounter 5+
- Ancient Aliens csomag: Mítoszvadász, Puzzle, Spirituális
- Mystery Inc. csomag: Creepypasta, Kísértethelyiség, Social Encounter 5+
- Eldritch csomag: Puzzle, Mítoszvadász, Combat Encounter 5+
- Szeánsz csomag: Spirituális, Social Encounter 5+, NJK 7+
Az egyes elemek leírása:
Social Encounter 5+ : legyen a kalandban legalább 5 jelentős szociális probléma, kihívás, amit a játékosoknak meg kell oldaniuk
NJK 7+ : legyen a kalandban legalább 7 fontos, részletesen és jól kidolgozott, a történetben jelentőséggel bíró NJK
Combat/Social Encounter 3+ : legyen a kalandban legalább három olyan harci jelent, amit a játékosok jól felhasznált szociális technikákkal el tudnak kerülni, meg tudnak nyerni konkrét harc nélkül
Puzzle: legyen a kalandban legalább egy megoldandó rejtély, fejtörő, puzzle
Árulás: legyen a kalandban egy jelentős, drámai árulás, ahol az egyik fontos NJK a csapat ellen fordul
Menekülés/Üldözés: legyen a kalandban legalább egy fontos, a történet szempontjából lényeges üldözési jelenet, ahol a játékosokat üldözik, vagy ők üldöznek valakit
Harc az elemekkel: legyen a kalandban legalább egy jelentős, a történet szempontjából lényeges jelent, ahol a játékosok a túlélésért küzdenek a természetben, a természeti erőkkel szemben
5+ helyszín: legyen a kalandban legalább 5 különböző, részletesen kidolgozott, a történet szempontjából jelentős helyszín
Rajtaütés: legyen a kalandban egy jelentős, a történet szempontjából fontos rajtaütési jelenet, ahol a játékosok ütnek rajta valakin, vagy éppen fordítva, az ellenfél üt rajta a csapaton
Visszatérő ellenfél: legyen a kalandban egy olyan NJK, aki a történet szempontjából nagy jelentőséggel bír és többször is visszatér, hogy akadályozza a csapatot, keresztülhúzza a számításaikat, stb.
Combat encounter 5+: legyen a kalandban legalább 5, a történet szempontjából fontos, kidolgozott harci jelenet, kihívás, amivel a játékosoknak meg kell küzdeniük
Spirituális: legyen a kalandodban egy természetfeletti, akivel nem lehet szóban kommunikálni, a játékosoknak rá kell jönnie, mi máshogy lehet vele beszélni
Kísértethelyiség: legyen a kalandodban egy olyan helyszín, ami ellenséges a játékosokkal, átkozott vagy kísértetjárta
Creepypasta: szerepljen ugyanaz a helyszín, de más szerepben, más hangulatban, színben, változtatásokkal, 3+ jelenetben
Mítoszvadász: jeleníts meg legalább 3 különböző misztikus esemény a mesédben, amit a karakterek megoldanak.i
Társasjátékos Verseny
A táboron átívelő program helyett mi egy koncentrált, egy délutános megmérkőzés elé állítunk titeket a tábor utolsó előtti - szombati - napján.
4 fős asztalokon fogtok 4 előre meghatározott játékot lejátszani a rendelkezesére álló idő alatt, majd a csoportkörök végén a 4 legtöbb pontot gyűjtő játékos részt vehet a nagydöntőben. Az egyes csapatok kiosztása Svájci rendszer(*) szerint, az előző körök eredményét figyelembe véve fog kialakulni, így a győzelem egyre csak nehezebb lesz!
A játékok listáját a poszt alján találjátok, aki biztos benne, hogy részt szeretne venni, az már most kezdheti a felkészülést, a többieknek meg remélem meghozza a kedvét. Szabálykönyvet igény szerint tudunk megosztani majd.
(*)A svájci rendszerről egy kicsit bővebben: Az első körben a 4 fős partik kiosztása random történik, ezt követően mindenki az adott körben elért pontszáma alapján sorolódik be a következő körbe (értelemszerűen minél jobban teljesítettél az előző körben, annál jobb játékosokkal fogsz összekerülni). A nyertes az a versenyző, aki az összes fordulóban a legmagasabb összesített ponttal rendelkezik, ezt az örök dicsőség mellett tárgyi ajándékkal is elismerjük.
És akkor a várva várt játéklista:
Csoportkörök
- Kingdomino (30 Perc)
- 7 Csoda (Új kiadás 45 perc)
- Ticket to Ride-Európa (60 perc)
- Cascadia (75 perc)
Nagydöntő
- Mars terraformálása (210 perc)
Klánjátékok
A klánok minden évben összegyűlnek, hogy az ellentéteket félretéve, szövetségeket felpezsdítve mérkőzhessenek meg az istenek színe előtt.
Könnyed, délutáni vetélkedő, ahol a résztvevők, létszámtól függően, egyéniben vagy csapatban bizonyíthatnak az istenek előtt különböző számokban, legyen az „Abbathor válasza” vagy „Moradin sóhaja”.
"Kvíz" kvíz
Mi adjuk a kérdéseket, ti pedig a válaszokat, jó válasz esetén pont, a legtöbb jó válasz esetén pedig végtelen dicsőség jár az azt kiérdemlő 3-4 fős csapatnak. Témaköröket illetően elsősorban szerep és tásasjátékokhoz szorosan vagy kevésbé szorosan kapcsolódó kérdésekre lehet számítani.
Vaesen LIVE
TERVEZÉS ALATT
Knightification
TERVEZÉS ALATT
Super Shady Questgiver
Super Shady Questgiver Szabályok
- A játék a 0. naptól (Vasárnap) a 7. nap (Vasárnap) táborzáróig tart
- A napi questet legfeljebb 3 ember teljesítheti. Teljesítettnek tekinthető, ha a játékos az aktuális kocsmáros előtt bizonyítja (tanúkkal vagy a kocsmáros szeme előtt) a küldetés sikerességét.
- Több sikeresen teljesítő játékos esetén a kocsmáros felkeresésének sorrendje számít. A sikerességet a kocsmáros egy ellenjegyzéssel véglegesíti.
- A napi küldetéseket az úgynevezett Super Shady Questgiver NPC karakterek adják, ha kérdezik őket. Maguktól nem beszélhetnek róla. Naponta maximum 2 fő lehet Super Shady Questgiver.
- Egy személy naponta egyszer teljesítheti a questet
- A napi küldetéseket a The Boiling Cauldron kocsmárosának kell leadni.
- A napi questet fórumtól fórumig lehet teljesíteni, nem lehet utólag a korábbi napi küldetést teljesíteni.
- A feladatok megoldása maradjon a jóízlés kereteken belül (ne árts másnak, ne lopj másoktól)
- A napi küldetésért járó jutalom nem felcserélhető, kivéve speciális esetekben, amit a kocsmárossal lehet megbeszélni
Wargame Bemutató
TERVEZÉS ALATT
Portal LARP Vívás
Kinek tagjai elgémberedtek már volna az asztalok mellett, azokat szeretettel várja majd az Oracle Larp csapata egy kis testmozgásra. Az érdeklődők, vagy akik csak véletlen arra keverednek, megismerkedhetnek a larp vívás alapjaival, kipróbálhatják a játékfegyvereket, aki bírja a meleget, még páncélt is húzhat (bár abból nem viszünk sokat). A jelenlevő kalandozók számától függően legalább 12 bátor önkéntessel tervben van csapatharc, melynek formátuma capture the flag. Ha a kalandozók közt kevesebben merik megmérettetni magukat, párbajverseny vár rájuk. Természetesen balesetvédelmi és technikai bevezetés után kezdünk csak bele majd ilyesmikbe, valamint ha az időnk engedi, több turnusra is sort kerítünk.
Amikor éppen nem a viadalhoz kellenek majd az eszközök, lehetőség nyílik majd íjászatra is, larpsafe felszereléssel, lehetőleg egymást használva céltáblának (persze utóbbi rész egyáltalán nem kötelező, viszont fun).
Ráadásként kérve kéretlenül, de nem nagyon fogjuk tudni megállni, hogy mindenféle csodás hős vagy gaztetteinkről meséljünk, mely bár egyikünk se játszik bárdot, remélhetőleg inspiráló lesz.
Szerepjáték és Gamerkultúra Beszélgetés, Könyvbemutatók, LARP Crafting és DIY
TERVEZÉS ALATT
Craftlikán DIY és Kreatív Sarok
A tábor teljes időtartama alatt rendelkezésre áll a Craftlikán Sátor, amelynek célja az elmélyülős jellegű pihenés környezetének megteremtése. A játékok világát különféle alapanyagok jelenítik meg, ezekből választunk témát minden évben. 2022-ben a Craftlikán Sátor tematikája: a papír. Készülünk karakterlap ötletekkel, rajzolhatsz kártyát, papírmaszkot magadnak, hajtogathatsz origamit, saját tervezésű dobókockát. Roppant sokoldalúan használható, környezetbarát anyag, ami a kezdetektől fogva kelléke, hű szolgája a szerep- és társasjátékoknak - erről a témáról állandó kiállítást is megtekinthetsz nálunk. A Craftlikán Sátor alkalmas lesz versek vagy képregények papírra vetésére, egész alakos karakterrajzok megálmodására, de üzenetet is hagyhatsz a többieknek a nosztalgikus, borítékba rejtett módon - és ezek mind hazavihető emléktárgyakká válnak az első Alkotók Táboráról.
info@alkotoktabora.hu